Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2009

Av katsura - 3 oktober 2009 14:43

Johannisberg  

Rosenstav i kruka vid ljugarbänken. Obestämd

Av katsura - 3 oktober 2009 14:42

Stilleben   Gåva från Antero. Glad

Av katsura - 3 oktober 2009 14:40

Tunna från Varalöv   Vattentunna från Varalöv! Glad

Av katsura - 3 oktober 2009 14:39

Amazon  

Volvo Amazon av okänd årsmodell.

Av katsura - 3 oktober 2009 12:32

Hösten är här med regn, blåst och vackra färger.

Kornell 'Cornus alba'Sibirica'  

I trädgården hittar jag min Kornell 'Cornus alba 'Sibirica' i höstskrud, men i skogen finns grönskan kvar.

Spindelväv och dagg  

I början av september var jag på landet och plockade svamp. Morgondaggen gnistrade i spindelväven mellan blåbärsriset och stämningen var nästan trolsk.

Klinten  

Snart kom solen fram och solljuset strilade ner mellan tallarna.

Flugsvamp  

Det fanns massor av svamp. Vissa ratade jag trots sin skönhet...

Kantarell  

... men kantarellerna plockade jag girigt. Sammanlagt blev det 5 kg!!!

Ekskott  

På Gångwood, vid Gångvad, mellan Klippan och Ängelholm hittade jag det här lilla ekskottet ,som har hittat en skyddad plats att växa upp på.

Stranden  

Vackra snäckskal, på stranden vid Sven Johns udde, Skälderviken.

Stenar  

Stenpotpurri på altanen.

Brasa  

En värmande brasa sitter aldrig fel i oktobermörkret!Flört

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards