Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under december 2009

Av katsura - 27 december 2009 20:46

God fortsättning till Er alla!

På julafton var det ganska mörkt hela dagen, men solen försökte så gott den kunde. Så fort den fann en liten springa eller ett litet hål i molnen strålade den ner över havet... en kort mikrosekund!

Julafton 2009 

Det ser nästan ut som ett UFO. färdigt för landning!    

Hav
Av katsura - 23 december 2009 10:44

God Jul!

 

Julgran  

Huset blir snart fullt av hundar och gäster. Just nu känns det som lugnet före stormen... en ganska härlig känsla!

Trevlig helg önskar jag er alla!

Av katsura - 22 december 2009 17:29

Pepparkakor 

Jag fick hjälp med baket ända tills det var klart...

Slutbakat  

Helt plötsligt såg det ut så här i köket och alla var sysselsatta med annat, men det är väl så det ska vara?

Vad gör man inte för julefriden!     

Av katsura - 21 december 2009 11:30

Alla mina uppdrag för dagen har gått i stå! Stopp i rören är aldrig kul, men det kan ju komma mer eller mindre lämpligt... Nu väntar jag på Sydspol, den räddande ängeln, men tyvärr kunde de inte ens meddela om de kommer för-eller eftermiddag. Så här sitter jag; kan inte diska, tvätta eller börja baka... Jag kan inte heller handla färdigt det sista eller storhandla på ICA... Det är bara att gilla läget!

Stenarna 

Snön ligger iallafall kvar, jag är frisk, de andra mår också bra. Varför gnälla? Det hade kunnat vara värre! 

Av katsura - 20 december 2009 22:11

Kustremsa 

Solen sken så vackert mellan grenarna och så här blev motivet med lite annorlunda kamerainställning...

Motljus  

Nästan som man tänker sig ljuset i tunneln...

Igår var solnedgången över Skälderviken  magnifik...och då hade jag ingen kamera med.   

Hav
Av katsura - 19 december 2009 23:01

Galltvål är den ALLRA bästa fläckborttagaren genom tiderna. Har du ingen så KÖP en (eller önska dig i julklapp). Galltvålen eliminerade t o m liljans frömjöl på min nya tröja!!!  

Av katsura - 19 december 2009 22:56

Dagens höjdpunkt var julkonserten i Barkåkra kyrka där Decibellerna, Ungdomskören samt solisten Anders Mårtensson deltog. Det var så vackert och "O Helga natt" gav mig ståpäls! Julstämningen infann sig och förhoppningsvis byggs den på i morgon när jag ska ha mitt julpass på F&S= BARA jullåtar!  


Av katsura - 19 december 2009 22:54

Skepparkroken  

Snö och -7 grader!   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards