Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under december 2009

Av katsura - 14 december 2009 20:54

Lunna Pågar 

Tornen på Lunds Domkyrka tornar upp sig bakom huset. Vy från vårt hotellfönster på Grand. 

Av katsura - 14 december 2009 20:48

TACK alla som önskade mig en trevlig helg!

Faktum är att den här helgen blev lite speciell eftersom jag och maken firade 13-årsjubileum. Vi åkte till vårt kära Lund och tog in på Grand...  

Grand 

Grand 

Vi åt gott, drack gott  och hade det sååå mysigt!

Vin  

Skål alla trevliga bloggarvänner!  

Av katsura - 10 december 2009 20:55

I lördags fick jag liljor:

Liljeknoppar 

Stora, kraftiga, grönaktiga knoppar. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Lilja  

En av knopparna börjar spricka ut...


Lilja   

...och snart är den helt utslagen!


Lilja  

Så vackert!     


Av katsura - 7 december 2009 21:25

Allt går att grilla; hot dogs, pinnbröd och...

Grillning  

...lussekatter!   

Av katsura - 7 december 2009 21:19

Jag och mina kollegor vandrade med eleverna runt Vasasjön idag. Eleverna uppskattade att komma ifrån teorisalarna och vi alla njöt av den härliga rundan, som tog ca 50 minuter. Efter promenaden grillade vi och njöt av skogsluften!

Vasasjön 

Sjön låg spegelblank...

Vasasjön  

...och den trolska dimman svävade över vattenytan.  

När man ser bilderna är det svårt att förstå att skogen vimlade av tonåringar med myror i brallorna!

Vasasjön  

  

Av katsura - 7 december 2009 21:16

Luftfuktigheten var hög idag och regnet, bokstavligen, hängde i luften. Syrerikt och stärkande!

Vattendroppar     

Tax

Av katsura - 7 december 2009 21:14

Kollegan Per hade med sig sin tax, som heter Frida. Hon är 7 år och tillrättavisar gärna min Chili när hon får chansen... men hon är söt ändå!

Frida 

   

Av katsura - 7 december 2009 21:11

Min lilla Chili fick följa med till jobbet idag eftersom vi skulle vandra runt Vasasjön. En härlig, fuktig och dimmig dag med 5 graders värme...

Chili 

   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards