Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Så fort allt kan bli annorlunda

Av katsura - 2 januari 2010 17:57

Vi vaknade i morse, kl 05.00 av att telefonen ringde. Yrvaket letade jag runt i huset efter telefonen. Att vakna så känns aldrig bra och jag önskade intensivt att det bara skulle vara någon som hade ringt fel. Men så var det inte och idag är allt annorlunda.

Att dö är ju lika naturligt som att födas och det är väl det enda vi alla har gemensamt - att vi en dag ska dö. Ibland ser jag det som självklart och ibland skrämmer det mig enormt.

Det var inte riktigt så här jag tänkte mig starten på det nya året... men så blev det.

 

En vit ros till  Margaretha 1927-2010.

 
 
Ingegerd

Ingegerd

2 januari 2010 19:21

Det blir inte alltid som man tänkt sig....

En stor kram till dig på det nya året.

http://hovsing.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

2 januari 2010 19:52

Tidens gång, ja naturligtvis, men jag tror aldrig att vi vänjer oss. Vi blir nog lika tagna varje gång vi drabbas.
Sänder dig en varm kram/Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

2 januari 2010 22:23

Jag får beklaga sorgen... Sådana samtal är dom tyngsta... Jag är inte rädd för döden, eftersom jag är helt säker på att jag den dagen får träffa mina två och fyrbenta vänner på andra sidan. Däremot skrämmer ett eventuellt lidande, innan döden, mig...
Stor kram till dig

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Maria H

Maria H

3 januari 2010 19:42

Beklagar sorgen.
Sänder en stor varm vinterkram till dig.

http://miafoto.blogg.se

 
Ingen bild

Elke

5 januari 2010 20:00

Jag vill också beklaga sorgen....vem det nu än var...så känns det på när någon lämnar oss. Men som du vet Cecilia så finns hon ändå i din närhet. Var rädd om dig och familjen. Lev varje dag som om den vore den sista man vet aldrig när det är dags för en själv.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards