Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2010

Av katsura - 23 februari 2010 21:02

Ja, man behöver verkligen inte kosta på sig dyra skidresor till Alperna för att uppleva mycket snö! Dagen efter snöstormen visade sig Eskilstuna från sin soligaste och kallaste sida. I -16 grader tog vi en liten runda och jag förevigade gamla och nya motiv - typiska för stan.


  

Klosters kyrka från 1929.


  

Guds hand av Carl Milles i Stadsparken. I bakgrunden ligger Faktoriholmarna.


  

Vepan över Statt, som brann ned vid den här tiden i fjol...

Av katsura - 17 februari 2010 21:20

Vi skall resa bort några dagar och jag hoppas att Eskilstuna kommer att visa sig från sin bästa sida. Givetvis packar jag ner kameran och hoppas kunna erbjuda er en massa nytagna bilder när jag kommer tillbaka. Jag önskar er alla en bra vecka!

 

Rönne å, rinner ut i Skälderviken. 

Av katsura - 16 februari 2010 09:22

Snöflingorna singlar ner utanför fönstret och det är vitt och vackert, trots att solen inte vill titta fram. Jag jobbar eftermiddag idag och har hela förmiddagen för mig själv...lite vardagslyx! Visserligen tvättar jag och ska snart ta rätt på disken, men det är så skönt att det är TYST. 

Ibland upplever jag det som om många är rädda för tystnaden och pratar BARA för pratandets skull. Totalt innehållslöst och ointressant pladder! Själv hör man knappt vad man tänker... 

Därför är det skönt med en förmiddag utan pladder, utan radio, utan brummande fläktar, utan ständigt ringande mobiler... bara min egen TYSTNAD!   

Av katsura - 15 februari 2010 18:01

...och dessa fick jag igår.   


  

Nu är det bara två veckor vinter kvar för min del, sedan kommer jag också att längta efter våren. Än så länge njuter jag av fallande snöflingor...

Av katsura - 14 februari 2010 20:23

Med denna bild på eftermiddagssolen önskar jag alla en riktigt fin Alla hjärtans dag!  

   

Av katsura - 13 februari 2010 17:04

Återigen en ganska kall och rå vinterdag. Södra Skåne har drabbats av mycket snö igen, men vi har klarat oss den här gången. Nu börjar snön se smutsig och trist ut och då känns det inte roligt längre! Det börjar bli dags för...

  

...snödroppar! Längtar!

Av katsura - 11 februari 2010 21:44

NP-08 och NP-09 fick rida idag istället för att ha en massa kärnämnen. Först gjordes hästarna iordning...

 

Här visar D hur E ska kratsa hovarna på Mozart.


    

             Sigge väntar på att bli sadlad och tränsad.


  

Det blev en bra förmiddag på Gångvad och ungdomarna var nöjda och glada!   

Av katsura - 11 februari 2010 21:31

Idag fick ungdomarna rida på Gångvad. Det är en vacker plats och flera byggnader är oerhört "levande".

Det är skönt att lämna lektionssalarna för att få lite luft på gården. Medan ungdomarna gjorde iordning hästarna passade jag på att ta en och annan bild.

  


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards