Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Vårtecken

Av katsura - 27 mars 2010 14:13

Vi har haft två fantastiska vårdagar med ca +15 grader. Vårskor och vårjackor letades fram i en väldig fart och jag började planera helgens trädgårdsstädning. Jag längtar så efter att få sätta igång, men inte blev det något räfsande idag inte. Nej, regnet öser ner och det är mörkt och trist. Här kommer iallafall ett lite uppiggande vårtecken från igår:

  

Äntligen har jag lyckats med dnödroppar i min trädgård!   

 
 
Inger

Inger

27 mars 2010 14:38

Så ljuvligt med snödroppar ... här får vi vänta för av det lovade varma helgvädret blev det inget. Det har regnat på fm men det är mycket snö kvar ändå ... och ev kommer det mer snö ... det här vädret tar på psyket känner jag.

ha en bra helg ...

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

27 mars 2010 16:54

Javisst e de tråkigt med sånt här väder på helgen när det var så fint tors-fre. Jag är glad att jag planterade igår, annars hade det inte blivit av.

Ha det bra!

http://hovsing.bloggplatsen.se

 
Mirjamita

Mirjamita

27 mars 2010 17:05

På någon löpsedel lovades det kanonväder, men det har vi inte sett något av. Det kom nog bara till er. Visserligen sken solen ibland när jag satt inne på kontoret i veckan.
Idag har det mest varit disigt, men ganska varmt i alla fall. Och de första krokusarna har kommit upp. Ska lägga ut en bild på min blogg ikväll eller imorgon.
Vårliga kramar till dig.

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 mars 2010 17:47

Mmm, vad jag njuter av snödroppen :) Jag hoppas ju, att det inte ska dröja alltför många veckor innan vi får njuta av vårblommorna här också. Dagens regn har gått hårt åt snön och isen på vår Tjärn.
10 dagar ledigt känns som en evighet, när man går från jobbet inför lovet. Vet du, fast jag varit pensionär några år nu, lever jag helt efter terminerna och loven. Kalla det gärna yrkesskada, men ränderna går aldrig ur;)
Önskar dig en skön och trevlig lördagkväll och ett härligt lov - med krattning och påtande i trädgården!
Jag har skrivit en liten kommentar till dig på min blogg.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
micke

micke

29 mars 2010 15:51

Ja den bilden är ett säkert vårtecken :)
Härlig bild.

http://vinylen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards