Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under april 2010

Av katsura - 17 april 2010 14:00

  

Förra året hade jag en massa underbara trädgårdsirisar, men i år dök bara en upp... Kan det vara de *j-a* kaninerna som har varit i farten. 

Kaniner är söta... jag vet!... men inte i min trädgård. De gräver hålor överallt och äter upp det mesta i lökväg. Dessutom har de gnagt av grenar på min magnolia i vinter och där går gränsen! I hate rabbits!    

Av katsura - 16 april 2010 22:36

  

Gårdagens solnedgång över Skälderviken.   

Hav
Av katsura - 16 april 2010 22:32

I dag mötte jag dessa ståltliga herrar (?). De såg så mysiga ut i sin hage, men särskilt människovänliga var de inte... Egentligen var vi ute för att skåda fåglar, men det skadade ju inte att det blev lite andra djur också. Det var en härlig förmiddag i solsken, men usch vad det blåste kallt.

  


  

Av katsura - 15 april 2010 21:01

  

Nästan lika vacker som den blommande klematisen...    

Av katsura - 15 april 2010 20:57

  

Jag älskar tulpanen Little Red Ridinghood pga dess dekorativa blad och för att den är ganska kort i rocken. Blommorna blir klarröda. Bild kommer när det är dags!

Av katsura - 13 april 2010 10:18

  

I närheten av Lilla Hults blomsteraffär bor en man, som har en alldeles fantastisk vårgräsmatta, med krokusar i alla dess gula och lila nyanser. En fröjd för ögat - speciellt "in real life"!

Av katsura - 12 april 2010 22:02

  


  


Fantastiska krokusar!

Av katsura - 11 april 2010 19:23

Plötsligt fladdrade något förbi oss när vi promenerade utmed havet. En nässelfjäril!

  

Som tur var slog den sig ned på marken så att jag kunde få ett bildbevis.   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards