Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Tårta

Av katsura - 24 maj 2010 18:59

I helgen som gick fyllde min dotter 11 år. Hon föddes på pingstdagen 1999, och i år var det pingstdagen igen!


Tyvärr kunde inte så många i släkten komma på kalaset pga att det var Lundakarneval (jag tvivlar dock på att de tillbringade dagarna tre inne på karnevalsområdet, men de hade iallafall något att skylla på   ...), men mormor kom från Eskilstuna med make och hund liksom halvsystrarna, en svåger och kusin L.


Men vi fyllde huset ändå och njöt av marinerad kyckling med limepastasallad, grönsallad och bröd. Därefter kaffe och världens finaste tårta från Sjöstrands bageri!

  

 
 
Inger

Inger

24 maj 2010 21:18

Vet hur det är med kalas och att det aldrig passar.
Min äldsta dotter fyller år 14 okt, mitt i älgjakten här uppe och det går före allt annat.
Är jakten över så ska det delas kött istället så det är sällan alla har samlats på hennes födelsedag.
Men ni såg ut att fira ändå. Hälsa stortjejen och gratulera från mig. Snart är hon stora damen!

Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

25 maj 2010 22:01

Och dom som inte kom missade ju verkligen något, kyckling o limepastasallad, låter jättespänande. Och vilken tårta sen!!! :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards