Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juni 2010

Av katsura - 3 juni 2010 10:40

  


Det verkar bli ännu en solig dag och det är läge för attt snygga till Chili inför sommaren. Lite klippning, lite bad och nya fästingdroppar.


Det sista ogillar jag, men vad gör man ? Fästingar är ju inte favoritdjuret precis och i år verkar de vara fler än någonsin! Jag hade hoppats på att de skulle ha frusit ihjäl i vintras, men...   


Den spretiga gräslöken får symbolisera Chilis frisyr efter min framfart med sax och maskin...

Av katsura - 2 juni 2010 22:19

Jag blir så glad för alla uppiggande kommentarer. TACK alla som läser och kommenterar!   


Solen har lyst över Ängelholm idag och jag var nere på stan med Anna-Karin    från Lund. Lunch på Simon's - UTOMHUS, i kortärmat! Bara det är lika med LYCKA!


En bra dag -  en bra början på en, förhoppningsvis, bra sommar!  


    

Detalj från min trädgård.

Av katsura - 1 juni 2010 14:17

  


I dag är det mulet, regnigt och trist igen, men gårdagens sommarhimmel kan jag njuta av idag också!  

Av katsura - 1 juni 2010 10:40

Idag är det fem veckor sedan jag opererade min hallux valgus, så snart är jag på banan (och benen) igen! Det är lite tidigt att säga hur bra det har blivit, men det ser onekligen bättre ut.

När väl svullnaden går ner måste jag nog köpa nya skor!   Troligen en hel storlek mindre?!? Varför gjorde jag inte detta för 20 år sedan...?


Om sex dagar ska jag på återbesök och om åtta dagar är jag tillbaka på jobbet. YES!

Före:   Efter:  



Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards