Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Så besviken man blir...!

Av katsura - 22 augusti 2010 13:55

Under flera års tid har vi pratat om att köpa ett enhetligt möblemang och nu har vi äntligen gjort slag i saken. Först fick vi reda på att leveranstiden var ganska lång dvs bordet och stolarna skulle komma ca v 38. Ja, och så är det ju när man inte handlar på IKEA...


Till vår stora förvåning ringde EM möbler Ängelholm redan veckan därpå och sa att möblerna hade anlänt! KUL!!!


MEN, så besvikna vi blev när vi packade upp möblerna. Fabrikationsfel på två av sex stolar och bordet hade två skavanker!!! Om det hade varit på loppis jag hade handlat hade jag kunnat acceptera skavankerna, men nu var det inte ens ett reamöblemang. Dyrt som attan och det känns som det är sämre än 2:a sortering!

  

Bordsskiva

  

Bordsskiva

   Stol

Möblerna har troligtvis inte granskats innan de förpackades!


Givetvis ringde jag EM omgående och de bad mig fotografera felen och maila in klagomålet. Sagt och gjort (tur att man kan sådant). Sedan hörde vi ingenting, så maken ringde efter ett par dagar och då fick vi beskedet att möbelfirman i Litauen måste godkänna reklamationen innan vi kan få nya...


Det ska bli intressant att se när och OM vi får något nytt...   

 
 
Inger

Inger

22 augusti 2010 14:35

känner igen det, det är så tråkigt när det inte funkar och självklart ska man få nya grejer utan dröjsmål. Vi köpte en soffa och efter några månader så upptäckte jag små hål i en av sittdynorna. Jag kontaktade firman och fick också försöka ta bilder, inte så lätt på en mörk soffa att få bilder som visar vad jag menade. Bilderna skulle visas i Estland, tror jag det var innan jag fick en ny klädsel. Mycket möbler från Baltikum ... eller

Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

22 augusti 2010 15:04

Usch, lider med dig... Hoppas ni får igenom reklamationen.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

22 augusti 2010 17:38

Åh så tråkigt, då blir man verkligen besviken. Hoppas det löser sig, sånt där kan man ju inte acceptera!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

katsura

23 augusti 2010 07:37

Nej, verkligen inte. Någonstans inbillar man sig ju att kvalitén ska vara bättre när man inte handlar på IKEA, men så är det uppenbarligen inte! Jag har aldrig fått felaktiga möbler där (men visst har det saknats skruvar någon gång...)

 
Ingen bild

Annika

23 augusti 2010 20:56

Fy så trist! Misstag kan ske men tycker de borde vara måna om att rätta till det. Vi har fått felaktiga möbler från IKEA men aldrig sjabbel med att returnera.Kram Annika

 
Yvonne K

Yvonne K

24 augusti 2010 00:55

Fy så dåligt :(( Hoppas det ordnar sig SÅ SNART SOM MÖJLIGT!!

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards