Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Host...snörvel...atjooo!

Av katsura - 3 oktober 2010 18:34

Det här blev ingen rolig helg. Näsan är lika röd som Rudolfs, ögonen är feberblanka, det är jobbigt att andas och jag mår allmänt helkass! Troligtvis kan jag gå till jobbet i morgon, för det känns, trots allt,  som det går åt rätt håll.   


Nu börjar naturen och trädgården verkligen få höstfärger. Det känns mysigt på ett sätt, men jag kan inte komma ifrån att det känns jobbigt när det blir mörkare och mörkare för var dag. Vintern kan ju bli fruuuuuktansvääääärt lååååång om det bara regnar och blåser. Sannolikheten att det blir en snörik vinter som i fjol är väl ganska liten? Å andra sidan läste maken någonstans att två polska meteorologer har förutspått att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år... Den som väntar får se!

  

 
 
Jeanette

Jeanette

3 oktober 2010 19:20

Underbar bild! Och hoppas du mår bättre snart! Kram

http://eruraina.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

3 oktober 2010 19:36

Jag hoppas du har rätt betr. vintern. Ja, nog är hösten här. Var en sväng till Kivik i dag för att se äppeltavlan. Fel vald dag. Kaos i trafiken, mycket folk nere vid tavlan. Får åka dit en annan dag.
Krya på dig. Å du, gå inte för tidigt bara.

http://aake.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

3 oktober 2010 20:08

Ja hoppas verkligen att polackerna har fel för en till kall vinter och ändå kallare än den vi hade, det blir bara för mycket.

Du får kurera och krya på dig

Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

3 oktober 2010 20:26

Krya på Dig!

 
Ingela

Ingela

4 oktober 2010 20:00

Oj, här händer det grejjer och jag som bara varit "borta" nån dag. Skönt du känner dig bättre :)
Rundtur i fuset hade min dotter uppskattat gärnet, hon diskuterar hårt om att ägg kommer från hönan och mjölk från bonden INTE från ICA. Inte många på dagis som tror henne, tyvärr...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av katsura - 30 juni 2017 15:41


Semester och ledighet regn och rusk golf och läsning trädgård och träning.   Jag har inte varit inne på bloggen på flera år och minns knappt hur det fungerar. Användarnamn och lösenord var de första gåtorna som skulle lösas.   Vädre...

Av katsura - 6 maj 2015 15:36

Maj hade kunnat vara en så mysig tid, men maj är ALLTID stressig. Jag skulle vilja sitta med en kopp kaffe under körsbärsträdet, men istället sitter jag inne och rättar och bedömer, rättar och bedömer.   Varför vill Skolverket l...

Av katsura - 18 februari 2015 16:25


Sportlov 2015. Tjocka moln, så ljuset kommer knappt igenom, blåst och nu även regn!   Det är inte läge för att fotografera utomhus.   Inte ens läge att VARA utomhus. Visset väder med andra ord...     Jag är ju svag för ...

Av katsura - 11 januari 2015 18:33

Först kom Alexander, som en liten västanfläkt. Därefter kom Svea och ruskade om lite grann, och nu kom Egon med full kraft!   Under natten var det svårt att sova när orkanvindarna slet i huset. Alla träd står dock kvar, men det hö...

Av katsura - 6 januari 2015 20:37

Nu är festligheterna  och ledigheten slut för denna gång.   Julpyntet får stå kvar till helgen för i morgon är det jobb på schemat igen.   Folk säger ju att man behöver mindre sömn när man blir äldre, men jag älskar sovmorgn...

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards