Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2011

Av katsura - 3 februari 2011 21:42

   Vilken fantastisk förening det är! Ikväll när jag kom till Batterifabriken möttes jag av ett myller av träningssugna människor i alla åldrar! Det är just det jag tycker är så härligt; man möter muskelknuttar, seniorer, unga tjejer som inte vill bli svettiga, tanter, gubbar, kvinnor, män och alla funktionärer som håller lokalerna i trim.


Det är verkligen en energikick att komma dit! I och för sig var jag helt slutkörd efter IW-passet, men nu är jag pigg igen!



Av katsura - 3 februari 2011 17:32

När vi flyttade hit 2004 vimlade det av småfåglar vid vårt fågelbord. Jag skrev långa listor på vilka arter som dök upp.


I fjol lyste de med sin frånvaro, precis som nu i vinter. Jag har bara fyllt på två småpåsar medsolrosfrön och de har ingen större åtgång.  


Idag hade jag dock en matgäst, som jag lyckades fånga på bild genom köksfönstret. Söt är han, men det är kanske denne lille krabat som jagar bort mina småfåglar???

  

Av katsura - 2 februari 2011 21:23

  

Nu har stumpan här hemma haft ganska hög feber i fyra dagar och än har hon inte påvisat några tillfriskningstecken. Jag har konstaterat att hon har influensa (men inte svininfluensa). Det blir till att vabba hela veckan...


Nu läste jag också att inkubationstiden varierar mellan en och sju dagar, så än kan jag inte ropa hej! Vi hoppas verkligen att vi slipper bli sjuka och att stumpan blir frisk till helgen för då skall alla hennes kusiner ha kusinträff i Lund (och jag och maken har bokat rum på Grand).


Jag får nog handla mer frukt i morgon... "ett äpple om daggen är ju bra för maggen".   


I kväll har jag varit och tränat på Friskis och Svettis igen. Just nu är jag inne i en Indoor Walking-period. Riktigt bra konditionsträning och det behövs!!!


Ha en skön kväll!

Av katsura - 1 februari 2011 16:40

  

Har varit hemma med sjuk dotter idag. Jag hoppas inte jag blir smittad, men sannolikheten är ju ganska stor att det blir så.

Än så länge känner jag mig kry.   


God kväll!


Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards