Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2011

Av katsura - 6 mars 2011 20:52

  

Även om våren är på gång ligger isen kvar ganska långt ut på viken och idag när jag räfsade eklöv (jag börjar nu så är jag kanske klar till i juni...) var det rejält frostigt under dem. Jag vill att kylan ska ge med sig...

Hav
Av katsura - 5 mars 2011 17:55

...idag kom våren till Skåne!


Solen sken och snödropparna tittade fram i rabatten!!!

  


  


Dessutom har de ludna magnolieknopparna blivit ganska stora!

   


VÅREN ÄR HÄR!  

Av katsura - 3 mars 2011 20:38

Vi är bara inne i mars månad och jag har redan bakat bullar för andra gången i år!!! Kan det vara så att jag håller på att utvecklas till en BULLMAMMA?


Nej, så illa är det inte. Här går nog gränsen för mina bagarkunskaper. Cupcakes har ju blivit så modernt, men det är inget för mig...


  


(fotot taget med min Xperia)

Av katsura - 1 mars 2011 18:12

  

Av katsura - 1 mars 2011 18:01

"My people love me, they will die for me to protect me" hörde jag precis Muhammar Khadaffi säga i en intevju på nyheterna. Jag undrar verkligen i vilken verklighet han lever och vem han tror att han lurar?


Människorna är modiga som vågar stå upp för den demokratiska processen. Vi ser ju ofta demokratin som något självklart, men så är det ju faktiskt inte, för en stor del av jordens befolkning...


Tyvärr tror jag inte Khadaffi kommer att ge sig så lätt och många människor kommer nog att sätta livet till... i kampen för demokrati. Och här i Sverige orkar många inte ens ta sig till valurnorna när det är val, men ursäkten "jag bryr mig inte"...



Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards