Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under juli 2011

Av katsura - 9 juli 2011 22:56

Laguna Beach har en speciell plats i mitt hjärta. Dit kom jag för första gången i oktober 1982, som en blyg och osäker tonåring. Året där blev en resa i dubbel bemärkelse och jag tänker alltid tillbaka på den tiden med en stark lyckokänsla i magen!


I måndags när vi körde söderut på El Toro Road mot Laguna strålade solen och radion spelade en av mina favoritlåtar genom tiderna- I will survive- det kändes magiskt!

 

Lagunas mest kända byggnad... the Life Guard Tower. Det har fotograferats många gånger kan jag lova!


Den här dagen flaggades det med gul flagg och vågorna var stora!

 

Jag tyckte det kändes rätt tryggt att ha badvakter på stranden när jag skickade ut maken och dottern i vågorna  

 

Av katsura - 9 juli 2011 22:21

Efter ett extremt terminsslut åkte vi raskt iväg på semester. Och vilken semester sedan- den blev fett lyckad, som ungdomarna säger! Allt funkade med flyg, bokningar, hyrbil etc. Den enda lilla incidenten var att dottern glömde sin jacka på shutteln, från hyrbilen till flygterminalen, på hemvägen...


Allt är ju alltid FÖR MYCKET i USA, men man lär sig snabbt att beställa halva portioner på restaurangerna (eller dela med maken). Man blir propp mätt ändå! Dottern blev något överraskad när hon fick denna "Classic Baked Potato"...  



Orkade hon hela? Svar: NEJ!

Av katsura - 5 juli 2011 01:24

Nu tillbringar vi vår sista dag på vår resa till Californien. Vi har också hunnit med en tur till Las Vegas och det känns bra att slippa önska sig dit fler gånger. Det är en helt galen, verklighetsfrånvarande plats, där det räcker att vara ca 2 nätter... Det fräckaste var dock vår flygtur med helikopter över Grand Canyon. Bilder kommer.   

Idag har vi badat på Main Beach i Laguna Beach hela dagen och nu ska vi bara packa väskorna så det är klart och sedan åka på fest i Laguna, för att i morgon gå på planet till Sverige igen.


Las Vagas kommer jag aldrig att åka till fler gånger, men Laguna Beach  har en speciell plats i mitt hjärta och hit kommer jag nog att återvända.   


Snart är jag tillbaka på bloggen. Jag önskar alla en glad 4th of July!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards