Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2013

Av katsura - 8 mars 2013 09:45

1963

var året jag tittade ut.


Idag är det min dag.


GRATTIS


 

50-års dagen

 

  

Av katsura - 3 mars 2013 17:37

Vårbruket har börjat...

...i min trädgård!


Idag kom det soliga, vackra vårvädret tillbaka

och efter en timmes hundpromenad

slet jag ut räfsan ur garaget 

och satte igång!


 


 


Fjolårets eklöv ska bort

liksom grenarna och riset från träden vi fällde i november.

Kollegan, som fick veden, lovade att ta bort riset, men...

...än ligger det kvar.


Tre timmar 

tillbtringade jag med löven

och nu är jag behagligt trött i kroppen.


 


Dottern tog sig ut och njöt av solen i söderläge

och Chili mådde som en prinsessa.

Det fanns ju många joggare och cyklister

att skrämma...hi hi!


Jag önskar alla en glad vår!


Av katsura - 2 mars 2013 14:21

Igår var vädret strålande!

ALLA pratade om hur fint och skönt det var.

Själv hann jag inte känna efter,

men såg fram emot 

i dag...


...men...

Lite besviken blir man ju

när solen gömmer sig bakom tjocka moln

och nordanvinden drar runt knuten...

Verklig snålblåst

och svinkallt!

  

 


Trädgårdsarbetet får vänta ett litet tag till...


I och för sig har jag fullt upp med andra förberedelser,

men några timmar med krattan i näven hade gjort gott för själen!

Jag längtar!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards