Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2012

Av katsura - 31 mars 2012 21:09

Det  blev ingen snö idag tack och lov, men vädret var inte särskilt injudande (eller utbjudande) trots att solen sken. Attans kallt med andra ord...


Maken och jag åkte runt och tittade på diverse badrumsinredningar och det finns alldeles för många valmöjligheter! Vi var mäkta förvirrade när vi kom hem...


Om det inte kommer snö i morgon ska jag fylla släpet med eklöv, pinnar och barr, men först ska jag leda ett IW medel på Batterifabriken. Det är ett bra sätt att ladda batterierna.  



Pinnån vid Gångvad.  



Av katsura - 30 mars 2012 18:07



Varje träd symboliserar döttrarna i familjen som en gång ägde gården...  

Av katsura - 30 mars 2012 17:56

Idag hade vi besök av Leif Axelsson på jobbet. Han berättade om hur hans liv förändrades då han blev sjuk och tvingades amputera både armar och ben. Idag är han dels känd för sin fotoutställning Kapad kropp, som snart ska ut på Sverigeturné och dels för sin medverkan i tv-serien "Mot alla odds".



Eleverna var först lite skeptiska när vi berättade att Leif skulle komma på besök, men så intresserade som de blev har de nog aldrig varit SAMTIDIGT förut! 


Hans berättelser från Afrika och hur inspelningen gick till var förstås också spännande. Det var lätt att tycka om Leif Axelsson och efter föreläsningen ville tjejerna få autografer. Vissa dagar är det extra kul på jobbet!


 

Av katsura - 27 mars 2012 21:44

Ja, några hantverkare såg vi inte röken av igår trots att de skulle ha kommit kl 7.00 igår morse... men vi har tålamod och är vana vid hantverkares tidsuppfattning. Idag, ett dygn senare kom de och är nu ifull gång med att riva ut det gamla badrummet och en vägg mellan smårummen. Det är så spännande!




Det är dock inte lika spännande att hela familjen har den här ytan att vara på i en månad framåt... Chili gillar dock läget och har placerat sig högt och bra!


Livet kommer alltså att vara lite rörigt en tid...  

Av katsura - 27 mars 2012 21:38

Gångvad är gården som tillhör min arbetsplats. Där finns flera vackra byggnader, som ligger utmed Pinnån. Nu när våren nalkas är det så vansinnigt vackert där och idag, när solen sken, passade vi på att promenera dit med eleverna. 


 


Den 22 april har vi kosläpp och öppet hus med början kl.10 Eleverna ska sälja korv och våfflor, så vi hoppas på en kanondag, med mycket folk i en vacker miljö!


Välkommen!

Av katsura - 25 mars 2012 15:42

Så fick även vi ängelholmare del av det vackra vårvädret till slut. Idag lyckades solen bryta igenom de otroligt kompakta dimmolnen vi har haft de senaste dagarna. LYCKA!

 

Av katsura - 23 mars 2012 16:47

SMHI bara lovar och lovar och vi väntar och drömmer. Nu lovade även löpsedlarna att italienvärmen kommer till helgen... Vågar man hoppas?


Jag har lånat en lövblås på jobbet så förutom att vi ska rensa rummen som skall tömmas till på måndag har jag planer på att bli av med mina förbaskade  eklöv. Dessutom ska jag hinna leda mitt IW-pass och gå på teater... Helgen hade behövt vara dubbel så lång!


Kul ska det bli iallafall!

 


Jag önskar alla en skön fredagskväll!

Av katsura - 22 mars 2012 21:46

Ett vårtecken är alla traktorer som ockuperar vägarna på landsbygden. Denna traktor stod visserligen på en åker och jag tyckte lite synd om dem eftersom de hade kört fast rejält... Där kom jag med kameran redo och två klasser som bevittnade problemet.



När vi promenerade förbi igen två timmar senare satt de fortfarande fast. De hade försökt dra upp ekipaget med två traktorer, men hade inte lyckats... Hur det hela har slutat vet jag inte i nuläget.     

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards