Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2012

Av katsura - 30 november 2012 20:15

Hög morgonluft, nollgradigt och man kunde skymta att solen skulle titta fram i morse.

Klassen jag hade skulle repetera inför religionsprovet på måndag

och de tände på idén att göra det i form av en tipspromenad.


Ett glatt gäng,

som insåg att de nog behöver plugga lite mer i helgen,

traskade 5,5 km utan att klaga på kylan!

(det blåste snålt över de skånska fälten...)

 

Vår djurspanare, i blå jacka,

såg till att vi både såg en ekorre

och en gigantisk U G G L A

vid Skvattemölla.


Det blev en riktigt härlig förmiddag, 

för alla var på ett strålande humör och tog

repetitionen på fullaste allvar.


Väl tillbaka i värmen delades det ut lite priser,

vilket alltid är uppskattat!

(tur att jag har en man som får reklamprodukter överallt,

så jag har ett litet lager med mer eller mindre roliga priser)

Men när det gäller priser uppskattas allt och det är kul!


Nu har jag lite fredagsmys med familjen...

P S Höften är bättre, men jag tror att det kommer att sitta i ett tag...


Trevlig helg!

Av katsura - 26 november 2012 19:00

Hemma från jobbet idag.

Stretchat.

Masserat.

Och sovit, eftersom det var brist på det inatt...

  

 

Fick, som tur var,

tag på en vikarie till F&S!

Värre blev det på jobbet...

Kollegan också sjuk.

Slimmade organisationer är ganska utsatta...


  

Det bättrar ju inte på det egna samvetet, precis...

Så nu hoppas jag på underverk över natten!

Håll tummarna!

Av katsura - 25 november 2012 14:37

 

Vilken mörk, regnig dag!

Rått och grått.

Jag har tänt ljus

och lyssnar på julmusik (Jo, det är faktiskt sant).

Julhataren har kapitulerat...

Vad gör man inte för att pigga upp tillvaron lite?


Fick en sträckning i höften i torsdags

(överansträngning? No, no!)

och det blir inte bättre.

Nu drar det ända från ryggraden, över höften och ner i ljumsken.

Lite Voltaren har mildrat den akuta smärtan.

Ingen träning idag, så blir jag nog bra i morgon?!?

Håll tummarna!

Av katsura - 24 november 2012 21:57

Bantorget i Lund

en dimmig 

novemberlördag 2012.


 

(taget med min Xperia Ray genom fönstret...)


Dottern var med kusinerna

och såg Lundaspexarna i fredags.

Spexet Columbus.

Vi var på Stortorget

och bodde över på Grand.

Stökig natt eftersom vi hade rum på festvåningen...

...men underbar frukostbuffé!

Sedan julklappsshopping!

En HÄRLIG start på helgen!

Av katsura - 24 november 2012 21:47

Varför tycker jag att vilda möss

är äckligare än våra gerbils vi hade som husdjur?

Kan det vara för att man vet att de kan sprida sorkfeber?

Eller är det för att de OINBJUDNA tar sig in i mitt revir?


I torsdags plockade vi ner våra kabinväskor från vinden...

Det blev en upplevelserik händelse.

Köksbordet sköts åt sidan... som vanligt.

Luckan öppnades försiktigt... som vanligt...

Då regnade det småsaker över oss... ovanligt!

MUSSKIT!

Vi insåg direkt att det var möss på vinden

men det värsta var att det regnade ner stora saker över oss också... ovanligt!

FYRA DÖDA MÖSS ANFÖLL OSS FRÅN OVAN...

De hade fångats i själva luckan och där svultit ihjäl.

De hade t o m ätit lite på varandra...

SÅ ÄCKLIGT!!!

 

Vi hade iallafall tur att de var döda.

Jag hade inte velat ha fyra lösspringande möss inne i huset...



Av katsura - 21 november 2012 21:35

Dagen har bara rullat på utan andningshål

(men nu sitter jag iallafall ner...)

Helsingborg-

Östra Ljungby-

papperstrassel i kopiatorn (med tillhörande irritation)-

mer papperstrassel-

uppsökande av annan kopiator i annan byggnad-

pedagogisk lunch-

ringt F&S om headset-

tömma facket i Villan-

lektion i Gröna-

planering-

slut på papper i skrivaren-

laminering-

frånvarohantering-

skickat in anmälan till kurs-

mailen-

Ängelholm-

packat träningsväskan-

lett IW-pass på F&S-

hämtpizza-

diskmaskinstömning-

fyllt på diskmaskinen

nyheterna (=paus)

kvällspromenad med Chili-

NU

fåtöljen!

Av katsura - 20 november 2012 20:49

 


Längtar lite efter sommaren,

när dagarna bara varierar

i olika grå nyanser.

Fukt och dimma

dag ut och dag in...


Jag drömmer om sol, bad, golf, ljumma vindar och sol igen!

Av katsura - 18 november 2012 19:10

Började morgonen med en lång, dimmig promenad

på två timmar.

Vi blev lite förvånade

när vi, på Hunnabadet,

såg att det hade flutit in en segelbåt,

med ett stort hål i skrovet...


Undrar vad den har varit med om...?

 

Jag önskar alla en skön vecka!








Hav

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards