Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under oktober 2012

Av katsura - 30 oktober 2012 21:02

Plötsligt kom en snigel krypande över vardagsrumsgolvet, men han åkte ut med huvudet före...


 

Han måste ha följt med veden in... och trivdes kanske i värmen.

Men jag var  inte upplagd för välgörenhet, så han åkte som sagt ut!


Dagen har varit turbulent.

Beskedet kom att vår skola ska läggas  ner... eller fasas ut under två till tre år.

Jag blev varken glad eller ledsen

eftersom den verksamheten vi idag driver, helt utan resurser

inte heller är kul.

Pest eller kolera?

Det blir nog bra i slutändan...


En sådan här dag hade det varit skönt att vara snigel

om man sluppit åka ut i kylan...


(Bilden är tageen med mobilen, utan blixt... därav bildkvalitén)

Av katsura - 29 oktober 2012 21:20

Friskis och Svettis är en fantastisk förening,

som lockar motionärer i alla åldrar.

Själv är jag aktiv i Ängelholmsföreningen

och min mamma är flitig motionär i Eskilstuna.


 

Jag hoppas verkligen att jag kommer att få vara lika frisk och stark som hon.

      

I Friskis och Svettis behöver man inte tävla.

Det är rörelseglädjen som står i fokus.

Känslan att se 80-åringen och 20-åringen

bredvid varandra på varsitt löpband

är oslagbar.


Jag älskar helt enkelt F&S,

precis som min mamma Linslusen på bilden!

Av katsura - 28 oktober 2012 20:33

Vinterträdgård.

När helgen var på ingång haglade det enormt mycket.

Lördagsmorgonen bjöd på minusgrader och en vit trädgård.

Jag fick skrapa rutan... 

Idag låg haglet fortfarande kvar på vissa platser i trädgården.


 

Gårdagen började bra med IW-inspiration i Malmö.

På kvällen stukade jag foten rejält när jag  var ute med Chili.

Alltid samma fot...


Sedan började Chili också halta...

...så idag blev jag 1300 :- fattigare hos veterinären,

men vad gör man inte för människans bästa vän?

Man bör dock lära hunden att inte bli sjuk pöå helgen!


Min egna fot blev billigare.

Linda lite hårt, belasta på en gång...

...då blir det bra ganska snabbt!

Trevlig kväll!




Av katsura - 26 oktober 2012 20:20

Kulturveckan i Ängelholm har startat

och dottern blev uttagen att delta i ungdomsutställningen

HÄNG UT

på Stadsbiblioteket.

 

Ikväll var det vernissage

med cider och lite snacks, precis som sig bör...

 

 

 

Här hänger Matilda Marängs bilder

och vill man se dem på närmare håll,

kan man gå till biblioteket under hela nästa vecka!

 

 


Även dessa bilder är Matilda Marängs egna.

  


Det är fredag och en jobbig vecka är över.

Eleverna har varit trötta

 och en trist tidningsartikel

satte sordin på stämningen...


I morgon är det inspirationsdag i Malmö för IW-ledare.

KUUL!!!   

Sedan är det bara tre arbetsdagar kvar...


Jag önskar alla en trevlig helg!


 

Av katsura - 20 oktober 2012 19:55

Vilken dag!

Ljummet men mulet!

Förmiddagen tillbringade jag på Batterifabriken.

där vi hade Träningens dag,

sedan åkte jag snabbt hem för att kunna jobba i trädgården.


Jag rensar bort massor av kaprifol,

rena rama trasslet!

Jag sågar också bort rätt mycket hassel,

allt för att få in ljuset!

Insynen ökar förvisso, men det är det värt.

Nu har jag fyllt ett helt släp igen!


19 grader!

Nästan osannolikt,

men FANTASTISKT skönt!

Jag önskar alla en skön kväll!

Av katsura - 16 oktober 2012 20:31

 


Back in business!

Ömsom regn, ömsom sol.

  

  

Av katsura - 15 oktober 2012 14:06

Igår.

Första dagen på fjorton dagar som jag inte hamnade på sängen efter minsta ansträngning!


Idag.

Sista sjukskrivningsdagen.

Regnig promenad.

Har pysslat med musiken till mina pass.

Har inte hamnat på sängen!


Chili håller mig sällskap.

Den stackaren mår inte alls bra.

Höstlöpet är igång och hon vill bara vara i fred.


 

Imorgon.

Väckarklockan kl.06.10

Jobb igen...

Det är skönt att vara återställd,

men nu skulle jag behöva vara hemma

och fixa allt jag inte har orkat

under två veckors tid... he he.


Skämt å sido!

Jag behöver vardagen.

Människorna.

Mötena.

TRÄNINGEN.


Jag önskar alla en skön vecka, trots regn och snövarningar i norr!

Av katsura - 14 oktober 2012 17:05

Another rainy day, och jag börjar känna mig sugen på att GÖRA något!

Vad gör man när regnet öser ner?

Jo, vi åkte till Lund och tittade på en lägenhet!

Lokförargatan.


Vi är ju sugna på att skaffa lägenhet i Lund

eftersom dottern redan nu säger att hon vill gå på gymnasiet där.

Och vi saknar ju faktiskt Lund...

...en hel del!


Det här var en pyttetrea på bara 60 m2

och det var intressant att se hur lite man får för mycket pengar!

Hur ska folk kunna bo på attraktiva orter över huvud taget???

Priset var 1 600 000kr.

SJUKT GALET!


 

Östra Mårtensgatan.


Vi gick en runda genom stan för att få i oss lite sushi.

ZEN sushi is the best!

Tyvärr öppnade de inte förrän kl 15,

så vi åkte hem och köpte sushi på

Chai Hong i Ängelholm.

  


Jag önskar er alla en skön söndagskväll!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards