Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2013

Av katsura - 20 mars 2013 10:20

Observera att det inte är jag som har tagit denna bild.

Jag vet inte heller vem fotografen är, men den har delats hejvilt på fb,

så jag lånade den till min blogg.

Jag vill alltså inte ge sken av att det är jag som är fotografen...


 

Ingen är rädd för vargen här... eller???

Av katsura - 18 mars 2013 20:46

Nu väntar vi in snöstormen...

och hoppas på det bästa!

Det vill säga

att den blåser förbi snabbt

och att tåg fungerar på onsdag igen...

...och att bron är öppen!

Nervöst!

Av katsura - 17 mars 2013 21:10

När vi åkte på blixtvisit till Eskilstuna

kom vargen till Ängelholm.

Jag har sett den på bild

och det var en rejäl bjässe!

(Jag vet i och för sig inte hur stora de brukar vara...)


 

Vi har lämnat Chili i Eskilstuna

och där hann vi med en promenad i Vilsta med mamma,

träffa pappa och bröderna

samt lilla 

brorsdotterdottern Tuva 1,5 månad.

  


Väl hemma har vi packat ner, packat upp och packat om.

Nu ligger allt på vardagsrumsbordet

och i morgon får vi plocka bort och lägga till...

Sedan hoppas vi att vi får ner en välavvägd packning!


Just nu är vårt värsta ABER en kommande snöstorm!!!

Vad händer om vi inte kan ta oss till Kastrup?

Tågen stannar, färjorna stannar och bron stänger... Gulp!

I värsta fall kommer vi inte iväg.

  

Håll tummarna för att vädret inte blir så farligt...

SMHI har ju haft fel förr!


Av katsura - 14 mars 2013 13:54

Så snopet!

Vintern kom tillbaka med full kraft.

Maken fick avbeställa däckbytet...

Visst är det vackert...

....om det hade varit januari!

 

Pinnån.

 

Skvattemölla.


NU VILL JAG HA VÅR!!!

Av katsura - 12 mars 2013 17:51


 


 


Blomma från Maria.

Den fick en given plats på öpnna spisen.

TACK!


Av katsura - 12 mars 2013 16:58

I söndags började Chili halta igen.

I  oktober hade hon problem med en svullen tå,

så vi misstänkte att det var samma sak igen.


Idag har vi varit hos veterinären

och det visade sig vara en död klo

och infektion som påverkat tåskelettet...


Nu ligger hon här

och bara sover och sover...


 


Det känns ju inte helt okej att lämna henne på pensionat

nästa vecka...

Därför har vi tagit ett snabbt beslut att åka upp till

Eskilstuna och lämna henne hos mamma.


Afrikaresan närmar sig och det känns lite körigt,

men visst känns pensionat helt otänkbart

när man ser vår lilla trötta skatt...

Av katsura - 11 mars 2013 20:55

Bakslag i vädret.

Våren som kom vände tillbaka

och nu känns det kallare än det gjort på hela vintern...


 


Då är det mysigt med min vackra

yllepläd från

Klippans Yllefabrik,

som jag fick på födelsedagen.


Klippan, som by, har inte så mycket  att erbjuda,

men har du vägarna förbi är ett besök på yllefabriken ett måste!

Det finns såååå mycket  vackra saker.

Av katsura - 9 mars 2013 20:52

Det var verkligen roligt att fylla år.

Jag blev firad hela dagen

av fd kollegor från Lund,

nuvarande kollegor,

friskis-och-svettis-vänner,

släkt

och riktigt gamla vänner!


 


 


Bukett från bästa Annika med familj.


 


Tulpaner från släkten i Eskilstuna.


 


Bukett från arbetsgivaren.


 


Blomgrupp från släkten i Brantevik och Dälperöd.


Hela huset blommar

och jag med dem

nu när jag går in i andra halvlek!

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards