Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2010

Av katsura - 31 mars 2010 10:11

  


  

Av katsura - 31 mars 2010 10:10

  

Grannens krokusar.

Av katsura - 31 mars 2010 10:04

Alla i familjen njuter av påskledigheten (utom maken som fortfarande sliter för brödfödan...). Chili gillar långa sovmorgnar och har ingen större brådska! Här har hon gosat ner sig under mitt täcke och ligger på rygg och njuter  för fullt!

  

Sjalen har hon för att hon inte ska komma åt att klia sig på halsen, där hon har ett trist och infekterat sår. Vi var hos veterinären i måndags och blev nästan 1400 :- fattigare... men vad gör det? Det viktigaste är ju att "Lilltuttan" blir bra igen!

Av katsura - 28 mars 2010 16:19

Tack alla trevliga bloggarvänner för alla kommentarer om allt och ingenting.

Det är alltid lika spännande att logga in för att se om någon har luftat sina och mina tankar.

TACK!

Av katsura - 27 mars 2010 19:53

Kl.20.30 är det dags att släcka lampor, tv och datorer för att ha kvalitétstid med familjen. Förra året spelade vi Plump just den timmen och det har dottern bestämt att vi ska göra i år också. Varför förändra sig?

  

Av katsura - 27 mars 2010 14:13

Vi har haft två fantastiska vårdagar med ca +15 grader. Vårskor och vårjackor letades fram i en väldig fart och jag började planera helgens trädgårdsstädning. Jag längtar så efter att få sätta igång, men inte blev det något räfsande idag inte. Nej, regnet öser ner och det är mörkt och trist. Här kommer iallafall ett lite uppiggande vårtecken från igår:

  

Äntligen har jag lyckats med dnödroppar i min trädgård!   

Av katsura - 26 mars 2010 21:33

Härligt med lite kompledighet lagom till påsk!

Tio dagar för att vara exakt... och jag ska njuta och kratta gamla eklöv i trädgården. Nu ska det bli fint inför växtsäsongen!

  

Av katsura - 24 mars 2010 14:07


 

Till min käre Man, med stort M.

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards