Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under mars 2011

Av katsura - 28 mars 2011 21:17

Landet kom till stan med MILA! Vi åkte dit med hela gänget och fick uppleva såväl djur som maskiner och mat.

  

Glada naturbrukare framför entrén utanför Jägersro.


Korumpor i långa rader...


   


   Fårklippning. En professionell klippare får av all ull på 30-40 sek. Det låter 

   nästan overkligt.


  


  

Galna mässbesökare från landet   .

Av katsura - 28 mars 2011 20:36

  Grillpremiär! Det blev heta korvar, potatissallad och grönsallad.   

  Måltiden satt fint efter ett jobbigt IW medelpass. En härlig start på veckan!

Av katsura - 28 mars 2011 20:29

Jag älskar stranden i Falsterbo och på senare år har jag lärt mig älska stranden i Ängelholm. Nu i helgen upptäckte jag stranden i Mellbystrand! Det var bara sååååå vackert och trots kylan kände jag för att hitta lä bland klitterna steka mig i solen en stund. Jag längtar till sommaren...

 

 


Av katsura - 23 mars 2011 20:46

  Lärkträd i en trädgård i Magnarp.


  Den lägsta vägskylten jag någonsin har sett... (i Magnarp).

Av katsura - 21 mars 2011 21:43

   Nu blir det bara ljusare och ljusare. Jag njuuuuter!

 Snart blir det förhoppningsvis lite grönt också.


Jobbet rullar på och det ena avlöser det andra.

Varför kan vi inte bara få ha en helt vanlig vecka utan incidenter

Den här veckan är full av möten, MEN...

...det händer roliga saker också!


På torsdag ska jag och NP-09 på musikal och

på fredag åker alla till MILA.

MILA är en jordbruksmässa i Malmö med både djur och maskiner.

Jag föredrar djuravdelningen.   

Rapport från MILA kommer till helgen.


Jag önskar alla en rolig vecka!


Av katsura - 20 mars 2011 19:00

Vissa dagar hinner man ingenting och ibland får man hur mycket som helst gjort! Denna söndag var av det senare slaget och kanske beror det på att vi var uppe straxt efter tuppen.


Dottern sjöng i kyrkan och maken och jag tränade redan på förmiddagen. Ett härligt IW pass blev det, mycket tack vare en oerhört inspirerande ledare! (Tack Eva S)


Sedan rensade vi alla våra garderober och slängde en hel del slitna saker och fick ihop sex kassar till Myrorna. Kassarna åkte vi iväg med direkt, innan vi hann ångra oss! Nu anar inte hur luftiga garderoberna blev och hur många tomma galgar vi faktiskt har!   


Därefter krattade jag eklöv och fyllde trädgårdstunnan som ska tömmas i veckan samtidigt som tvättmaskinen gick varm i källaren. Maken strök alla sina ostrukna skjortor och sedan gick vi på långrunda med Chili.


Dottern har bakat chokladbollar och fortsatte sedan på strykhögen och hon hann stryka en hel del innan hon tröttnade...


Nu har vi ätit middag och ska bara koppla av resten av kvällen. Vi är väldigt nöjda med vår effektiva dag.      (Magnarp 2011-03-19)


Av katsura - 19 mars 2011 21:43

  

Av katsura - 19 mars 2011 20:59

Fullmånen är ovanligt stor ikväll, så ta gärna en titt för den lär inte vara lika stor igen förrän om 19 år... Månskenet är fantastiskt! Så härligt att det är stjärnklart annars hade det inte varit fullt så effektfullt.

  

   

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards