Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under februari 2013

Av katsura - 28 februari 2013 17:55

 


Vårdofter!

Av katsura - 25 februari 2013 20:48

I morse

förstod Chili direkt att det var en vanlig vecka igen...   

...och jag jublade inte heller när klockan ringde...


Sportlovet är över för den här gången,

med allt vad det innebär!


Gårdagens tjurrusningar och vårsprall

i trädgården

dokumenterades iallafall.


 


Jag vill också säga


G R A T T I S

 

till ängelholmskillen Malik, som inatt fick en Oscar,

för sin dokumentär om Suger Man.




Av katsura - 24 februari 2013 13:59

Kylan håller i sig,

men talgoxarna tutar på  i snåren!

Våren är på väg

och ett av bevisen kommer här:

 

En liten scilla är på gång!

Välkommen!


Insikten att våren faktiskt är på gång

gav mig lite vårkänslor,

vilka förstärktes när vi besökte Johannesens kläder.


Vårkollektionen var färggrann ,

mycket orange, rosa och blått.

Jag hittade en mysig vårtröja

-perfekt till jeans!


 

Maken tyckte inte att fransarna var min stil,

men de kan ju bli!


Nu vill jag lägga undan alla tjocktröjor,

men det kanske är lite för tidigt,

med tanke på temperaturen.


Igår var det kallare här än vid Riksgränsen...

...en ren tillfällighet, I suppose!

Av katsura - 22 februari 2013 16:32

Förberedelserna fortsätter

i smått och i stort.


I morse insåg jag att jag inte hade en aning om

var mina SOLBRILLOR var.

Vi renoverade ju i somras

och väldigt många saker har fått nya platser,

på gott och ont.

Men jag fann dem...


Har blivit nyfriserad idag

och allt grått trollades bort.


 


 


Biljetterna har kommit idag!!!

Drömmen blir mer och mer konkret...


Dottern och jag har inhandlat

nya bikinis

och ikväll ska jag sätta maken på att leta efter våra adapters...

Jag har också lånat en kikare av A-K i Lund.


Bilderna togs i eftermiddags när vi gick en runda med Chili

utmed ett alldeles stilla hav.

Solen har tittat fram då och då

och nu är kl 16.45 och det är helt ljust!!!


Våren är på väg!


Jag önskar alla en skön fredagkväll!





Av katsura - 21 februari 2013 12:05



 


Solen tittar fram idag med

och vädret är faktiskt tilltalande!


Sportlovet går mot sitt slut...

... men om fyra veckor ska vi till solen!


Ha ern skön dag!

Av katsura - 20 februari 2013 15:12

Hängde på låset till IKEA i morse.

Hade listan i högsta hugg

och svepte genom varuhuset på nolltid.

Ingen trängsel = I like!


Det blev vinglas till det kommande kalaset

(billigare med IKEA-glas än engångsglas...),

en ram,

förvaringslådor,

galgar,

kakform,

degbunkar,

diskborste,

tårtunderlägg,

två kallor,

blockljus,

salladsslunga

OCH

servetter (naturligtvis!!!)


Solen har tittat fram då och då,

men det blåser snålt...

 

...luften känns bitande och taggig.

Lockar inte till utomhusaktiviteter.


Nu ska jag packa upp mina

nya prylar

och passa på att slänga

gamla och dåliga plastgalgar!


Ha  en skön kväll!

Av katsura - 19 februari 2013 16:06

Igår skrev Eva S på facebook:

Skånsk vinter är som en  fästing - det är ingen nytta med den alls!

Jag hade inte kunna säga det bättre själv.


Igår stod regnet som spön i backen,

hela dagen.

Vattnet rann inte undan,

eftersom det faktiskt är tjäle i marken...


Och i natt frös det till.

Is, is, is...

Det är inte lätt att ta sig fram.


 


Hundpromenaden i morse

gick långsammare än vanligt...

...knappt styrfart på vissa ställen!


Men sedan kom i alla fall solen!

  

Maken och dottern fick en skön dag

med skidåkningpå Vallåsen

och Chili och jag

kunde busa lite i trädgården...


 



Av katsura - 18 februari 2013 16:48

Svalor.

Marin, vitt och lite ljusblått.

Sval.

Skrynklar inte...


 


 


Kommer inte våren av sig själv,

så får man väl köpa lite vårkänslor.

  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards