Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under december 2009

Av katsura - 30 december 2009 22:21

 

 

 

Gott Nytt År!

 

Fullmåne och stjärnklar himmel.

Med denna bild önskar jag alla ett riktigt gott nytt år.

 

 

Av katsura - 30 december 2009 22:19

  

Långhårig igen... Kanske dags att fixa frisyren?

Av katsura - 30 december 2009 16:00

Det ska bli kallare igen, läste jag i NST i morse. Skönt... men det hade varit mysigt om det kom lite snö också. Det var ju så fint före jul!


I och för sig är kyla utan snö bra mot mördarsniglarna, har jag hört! Kanske kan jag se fram emot en sommar då mina blommor får vara i fred?  Jag kan ju alltid hoppas!!!

 

   

Av katsura - 30 december 2009 15:52

Under hela hösten har vi kämpat med veden, som blev resultatet av träden som fälldes i oktober... Först klöv vi själva, helg efter helg, och till slut fick vi hjälp av ett proffs. Den skogshuggaren var verkligen en ÄNGEL och jag inser nu att vi aldrig skulle ha klarat de största klumparna själva...

Nu har vi ved i massor så idag har vi byggt ut vårt "vedskjul" och jag har staplat ved hela dagen. Ett rejält dagsverke! Lägger vi på ett kol i morgon, så blir vi nog klara!!!

  

   

Av katsura - 29 december 2009 21:16

   Julgransljus

   Snart ett minne blott...

Av katsura - 27 december 2009 20:53

Ljus i alla former är det bästa med den här tiden!

Ljus  

Av katsura - 27 december 2009 20:51

Julmat är gott, men det är ganska skönt att det är ett år till nästa omgång...!Julskinkan  

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards