Katsura och kantarell - en bildblogg om natur, djur och trädgård

Alla inlägg under november 2009

Av katsura - 19 november 2009 19:04

Årets Halloween har passerat och vår pumpagubbe börjar finnas till på övertid... Hans bäst-före-datum var sannolikt någon gång förra veckan. I morgon får jag nog ta en skyffel och placera honom i komposten... innan det bara blir en våt, slemmig fläck kvar på trappan!

   PumpanFlört

Av katsura - 19 november 2009 18:58

När jag var ute med Chili på eftermiddagen såg jag en så dekorativ klase med rönnbär, liggande på en stubbe. Kanske hamnande den där under gårdagens storm. Eftersom jag är svag för rönnbär tog jag en bild...som inte alls blev bra, men med lite fixande och trixande blev det kanske inte så fel ändå!

Bearbetad  

Den här bearbetade jag i Windows fotogalleri och nästa bild bearbetade jag i Picasa 3. Där kunde jag t o m retuschera bort det halvruttna bäret i mitten. Skrattande

När jag var barn hörde man ofta uttrycket "En bild ljuger aldrig", men idag stämmer det inte riktigt! Man kan ju göra allt!

Bearbetad  

Av katsura - 18 november 2009 15:39

Så larvigt!   Tungan ute

Av katsura - 18 november 2009 15:36

I kväll är det stormvarning i nordvästra Skåne, kunde jag läsa på SMHI:s hemsida. Det kan komma att blåsa upp till 25 m/sek. Sådan tur att vi har hunnit ta ner de träd, som var riskfaktorer!!!

Av katsura - 17 november 2009 22:17

...Lund. En vacker dag kommer vi tillbaka!

 

Känslan, pulsen, människorna,


ställena.



Ikväll kände jag verkligen att jag saknar staden med stort L.

 

LUND i mitt hjärta! Gråter

Av katsura - 16 november 2009 21:49

Vattendroppar  

Har du sett herr Vattendroppen,

Vattendroppen,

Vattendroppen.

Han var våt på hela kroppen,

så jag tog och torka opp en -

då försvann herr Vattendroppen.

                                               (Margareta Strömstedt)                

Av katsura - 16 november 2009 21:31

Idag fick jag en inbjudan till after work på Grand i Lund i morgon. Flera av mina kära kollegor från Lundatiden ska dit. I vanliga fall är det svårt att ta sig dit mitt i veckan och allt, men just i morgon slumpade det sig så väl att maken ska dit för att spela squash och dottern har inga aktiviteter!

JAG KOMMER!!!

Det ska bli sååå roligt att träffa dem alla igen och jag känner mig lycklig i hela kroppen. Bättre kollegor kan man inte få  - jag vågar säga att dem gemenskap vi hade var/är unik!

Längtar, längtar, längtar!

Fågelbad  

Mitt lilla fågelbad med en liten flyttfågel, får väl symbolisera min flytt från Lund år 2004. Skrattande

Av katsura - 16 november 2009 16:04

Tacksamma växter som är oerhört dekorativa.

Taklök   Taklök   Taklök   Obestämd

Välkommen till katsura

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards